KAWIARNIA MOŻLIWOŚCI - KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Trudno Ci się zebrać, czas ucieka, a obowiązków nie ubywa?

To temat przewodni grupy „motywacji i zarządzania sobą”. Celem prowadzonych warsztatów będzie m. in. nauczenie uczestników prawidłowego zarządzania własnym czasem i kreowania motywacji do działań.

Prowadzącą tej grupy jest mgr Emilia Bożek.

Grupa spotkała się po raz pierwszy 26.10.2013r. w godzinach 10.00 - 15.00 (5h).

Drugie spotkanie grupy odbędzie się 16.11.2013r od 10:15 do 15:15.

Trzecie spotkanie grupy odbędzie się 23.11.2013r od 10:15 do 15:15.

Czwarte spotkanie grupy odbędzie się 30.11.2013r od 10:15 do 15:15.

Szkolenia odbywają się w sali numer 159 na 2. piętrze Rektoratu UŚ (Katowice, ul. Bankowa 12)

Artykuł

Atrakcyjność interpersonalna

By mgr Jargieło Sandra / 29 November, 2013

Kontakty międzyludzkie to nieodłączna część naszego życia, a co za tym idzie – bardzo istotna. Posiadanie właściwych relacji interpersonalnych ma wpływ na szereg obszarów funkcjonowania. Na codzień spotykamy wiele przypadkowych osób. Co sprawia, że jednych lubimy niejako z automatu, a inni nie przypadają nam do gustu? Co sprawia, że ludzie nas lubią?

Artykuł

Program rozwojowy - Kompetencje społeczne

25 November, 2013

W ramach realizacji projektu "Studencka Kawiarnia Możliwości - myślę, więc jestem" trenerzy wszystkich grup opracowali programy rozwojowe dla uczestników oraz osób, które nie miały możliwości wzięcia udziału w projekcie, jednak chciałyby s

Artykuł

O Zespole Aspergera część IV

By Adam Wrzesiński / 21 November, 2013

Przyczyny powstawania zespołu Aspergera (ZA) nie są znane. Najczęściej wymienia się genetykę. U osób z różnymi typami autyzmu wykryto ok. 30 mutacji, z których najczęstsze znajdowały się na chromosomie Y. Z tego powodu zaburzenia tego typu występują cztery razy częściej u chłopców niż u dziewcząt. Często u osób z ZA notuje się przypadki chorób psychicznych w rodzinie. Warto tu jednak przypomnieć, że DZIEDZICZENIE JEST KWESTIĄ PRZYPADKU, A NIE WYBORU. NIE MA TU WINNYCH!!

Artykuł

O Zespole Aspergera część III

By Adam Wrzesiński / 21 November, 2013

Duży problem pogarszający funkcjonowanie większości osób z zespołem Aspergera związany jest z pracą receptorów zmysłów. Zaburzenia te nazywane są zaburzeniami integracji sensorycznej. Między zmysłami musi panować równowaga i bodźce muszą być filtrowane przez mózg. Nie mogą działać ani za słabo, ani za mocno. W przeciwnym razie mózg dostanie za małą, albo za dużą dawkę bodźców. W efekcie zaczną działać odruchy obronne, albo mózg zacznie się domagać dalszego bodźcowania. Tak ma każdy z nas. Nie lubimy przesolonego, albo niedosolonego jedzenia, jak mówi się do nas za głośno, albo za cicho - nawet gdy słyszymy. Jednak u Aspergerowców te górne lub dolne granice tolerancji mogą zostać przesunięte. Te zaburzenia dotyczą siedmiu zmysłów (tak, tak to nie pomyłka:).

Artykuł

O Zespole Aspergera część II

By Adam Wrzesiński / 21 November, 2013

Przyjaźń z osobom z zespołem Aspergera jest trudna. Większość ciężaru jej utrzymania będziesz musiał wziąć na siebie, ponieważ filarem budowania tej przyjaźni będzie przedmiot lub temat. Przyjaźń jako „sztuka dla sztuki” wykształca się dużo później, ale się wykształca.

Artykuł

O Zespole Aspergera część I

By Adam Wrzesiński / 21 November, 2013

Mam na imię Adam. Mam 25 lat. Kończę studia. Czeka mnie jeszcze obrona pracy magisterskiej. Interesuję się muzyką i sportem. Mam psa, dwie ręce, dwie nogi i dar do robienia zamieszania. Interesuję się matematyką, psychologią, medycyną, genetyką i kosmologią. Dodam, że takie naukowe zainteresowania mam od szóstego roku życia, czytam od piątego i posługuję się w komunikatywnym stopniu trzema językami (nie licząc ojczystego), przy czym nie umiem jeździć na rowerze, a „setkę” biegnę w 16 sekund. Coś nie gra, prawda?

Artykuł

Wywierania wpływu

19 November, 2013

Człowiek to istota społeczna, każda sytuacja, w której się znajdujemy, to sytuacja, w której mamy do czynienia z komunikacją. W niektórych doświadczanych relacjach mamy do czynienia z manipulacją bądź wywieraniem wpływu.

Artykuł

Skuteczna komunikacja

19 November, 2013

Często na własnej skórze doświadczamy trudności komunikacyjnych. Czasami prowadzą one do wzrostu frustracji, np. jak on/ona może nie rozumieć o co mi chodzi, przecież mówię wyraźnie! Czasami też mogą być bardziej tragiczne w skutkach i prowadzić do niedomówień, powstania plotek, etc. Czemu tak się dzieje?

Artykuł

Komunikacja interpersonalna

18 November, 2013

Komunikacja jest najczęściej rozumiana jako przekazywanie wiadomości pomiędzy nadawcą a odbiorcą. Należy pamiętać, że proces komunikacji powinien przebiegać w dwóch kierunkach – wtedy będzie on procesem pełnym.

Artykuł

Jak się komunikować, żeby zostać zrozumianym?

By Sordyl Justyna / 16 November, 2013

Z czego składa się komunikacja? Co to są komunikaty typu "Ja" i "Ty"? Kiedy je stosować? Dowiesz się tego z niniejszego artykułu!

Artykuł

Czym są kompetencje międzykulturowe, jak je rozwijać i wykorzystać?

By Marek Grajcar / 9 November, 2013

Świat XXI wieku stoi pod znakiem globalizacji. Procesy ekonomiczne i prawne prowadzą do coraz większej zależności i integracji państw, ich gospodarek i kultur. Tworzy się jeden „kraj”, jedna globalna wioska. Ale czy aby na pewno ta wioska jest jednolita, jak chcą niektórzy? Czy jest to jednak złożona mozaika kultur, ras i języków, na które ktoś każe nam patrzeć w uproszczony sposób? Ja skłaniam się do wersji, że świat nie jest i długo nie będzie jednolitym organizmem. Jak jednak w tak skomplikowanym świecie funkcjonować, jak rozmawiać z ludźmi z innych kultur, tak by się dogadać? Artykuł ten przedstawi pokrótce, czym jest kultura w ogóle, dlaczego jest taka ważna, i w jaki sposób możemy kształtować swoje kompetencje międzykulturowe.

Pomoc psychologiczna

Studenci i Doktoranci Uniwersytetu Śląskiego mogą korzystać z bezpłatnego wsparcia psychologicznego i poradnictwa w Centrum Obsługi Studenta.

Skontaktuj się ze specjalistami w następujących obszarach:

W celu ustalenia terminu indywidualnej konsultacji psychologicznej prosimy o kontakt drogą elektroniczną lub telefonicznie.